کتاب یک اصل روحانی برای هر روز

هر روز که ما پاک از خواب برمی‌‌خیزیم فرصت تازه‌‌ای داریم تا با خودمان، اعضا NA، دیگر عزیزان مان، و یا با خدمت، و نیرویی برتر از خودمان رابطه برقرار کنیم. ۳۶۶ مطلب استفاده شده در این کتاب جدید، یک اصل روحانی برای هر روز در واقع بیانگر ارتباطی است که ما خواهانش هستیم. در جلسات NA، همایش‌‌ها، فعالیت‌‌های خدماتی و در صحبت‌‌های روزانه خودمان با یکدیگر، ما درباره اصول روحانی زیاد صحبت می‌‌کنیم و تجربه‌‌ خود را  در مورد مفهوم این اصول و اینکه آنها را چگونه به کار می‌‌گیریم، مستقیم یا غیرمستقیم با یکدیگر در میان می‌‌گذاریم. هدف اصلی ما از این پروژه این بود تا کتابی خلق کنیم که الهام‌‌بخش اعضا NA در سراسر جهان باشد و نظرشان را به ارتباط بین اصول روحانی با بهبودی از اعتیاد منعطف سازد. کتاب یک اصل روحانی برای هر روز در نظر دارد تا کاربردهای عملی در مورد چگونگی تلاش ما برای داشتن یک زندگی روحانی در بهبودی، و روبرو شدن با زندگی تحت شرایط آن، و حمایت ما از یکدیگر در این راستا را ارائه دهد. ساختار هر یک از مراقبه‌‌های روزانه شامل: نقل قول از یکی از نشریات NA، چند خط مختصر جهت مطالعه، و مطلبی برای تعمق در طی روز است که به افراد، جلسات، گروهها و شبکه‌‌های راهنما و رهجویی امکان شروع یک تامل یا اندیشه، گفتگو، مشارکت یا هر چیز دیگر که خودمان انتخاب کنیم را می‌‌دهد.             

یک اصل روحانی برای هر روز چگونه شکل گرفت

ایده نگارش یک اصل روحانی برای هر روز از طرف همه ما در انجمن NA به وجود آمد. کنفرانس خدمات جهانی در سال ۲۰۱۸ طرح یک پروژه جهت نگارش کتابی جدید و تخصیص یک اصل روحانی برای هر روز از سال را تائید کرد. این حرکت بر اساس اطلاعات جمع‌‌آوری شده از نظرسنجی‌‌ سال ۲۰۱۷ از اعضا NA از ۳۷ کشور در۶ قاره جهان بود. اطلاعات دریافتی اشتیاق عمیق اعضا را به شنیدن نظرات دیگر اعضا نشان می‌‌داد و اینکه ایشان چگونه اصول روحانی را در زندگی روزمره خود به کار می‌‌گیرند و تجربه¬شان از زندگی با این اصول روحانی چیست. 

پس از این که انجمن در کنفرانس خدمات جهانی تصمیم به خلق این کتاب گرفت، ما باید راهی جهت انجام این وظیفه پیدا می‌‌کردیم. به خصوص در این مورد که: چگونه نشریه‌‌ای بوجود آوریم که در رابطه با تمام اصول روحانی باشد که اعضا NA به کار می‌‌گیرند، و اینکه چگونه این اصول روحانی را در زندگی روزمره خود تمرین می‌‌کنند. 

مانند تمام نشریات دیگر NA این کتاب هم توسط اعضا NA برای اعضا NA نگارش شده است. جهت انعکاس تجارب یک انجمن جهانی که دائم در حال تحول و تکامل است، در فرآیند ایجاد این کتاب تا سر حد امکان از اعضا بسیاری استفاده شد، که نمایندگان گوناگونی بودند که توسط انجمن انتخاب شده بودند. شرکت‌‌کنندگان در فرآیند ایجاد این کتاب از لحاظ جغرافیایی، زبانی، فرهنگی و همینطور از نظر مدت زمان پاکی و روش تمرین‌‌ روحانی متنوع بودند. 

مقالات درج شده در این کتاب چکیده‌‌ای از هزاران مقاله است که توسط اعضا NA، جلسات، گروهها، و کارگاههای یک اصل روحانی برای هر روز و همینطور رویدادهای دیگر از سراسر جهان برای ما فرستاده شد. یک کارگروه شامل گروهی متنوع از اعضا NA تشکیل شد برای برآورده کردن جزئیات درخواست انجمن مبنی بر: نگارش کتابی جدید، انتخاب نقل قول‌‌هایی از نشریات NA که در رابطه با اصول روحانی بودند، مطالعه تمام مقالات ارسالی توسط اعضا، و شناسایی عناصری که باید با هم درآمیزند تا این کتاب خلق شود. نویسندگانی که همگی عضو NA هم بودند در این پروژه فعال بودند تا با خلاقیتی خاص و تحت نظر کارگروه، هیئت امنا، و انجمن مقالات دریافتی را پالایش و اصلاح کنند. پیشنویس تمام مقالات، به اضافه فهرست اولیه، اصولی که قرار بود به آنها پرداخته شود در اینترنت بارگذاری شد تا اعضا و گروهها بتوانند نظرات خود را در مورد فرآیند اجرای کار اعلام نمایند. این فرآیند از نطفه تا اجرای نهایی بیش از چهار سال طول کشید. 

این صفحات نتیجه این فرآیند است. این نشانگر اتحاد NA در عمل است. مقالات بیانگر مفهوم اصول روحانی در NA هستند، و نحوه اقدام عملی و قابل درکی را جهت به کارگیری اصول در زندگی روزمره، در داخل و خارج از جلسات را بازتاب می‌‌دهند. انجمن ما یک کتاب جامع و جذاب را در نظر داشت که مطالب آن کارکردهای متفاوت داشته باشد و در کل الهام‌‌بخش، آموزنده، دلگرم کننده، بانشاط، و واقعی باشد. این روش دست چین کردن مطالب به این معنی است که ممکن است همه با تمام مقالات ارتباط برقرار نکنند، اما مطمئناً همگی ما خود را در جایی از این کتاب می‌‌یابیم. این کتاب داستان ما، تجارب ما، و صدای ماست. 

به کارگیری کتاب یک اصل روحانی برای هر روز در بهبودی‌‌مان

طبق توصیه انجمن ما کتاب یک اصل روحانی برای هر روز را به عنوان یک کتاب مراقبه روزانه نگارش کردیم، چیزی مانند کتاب فقط برای امروز. هر صفحه یک اصل روحانی را برجسته می‌‌سازد و نقل قولی از یکی از نشریات NA دارد. به دنبال این نقل قول مراقبه‌‌ای بر اساس همان اصل روحانی و بازتاب آن در طی روز آمده است. 

اینکه ما با مطالب این کتاب چه خواهیم کرد، به طور کامل به خود ما بستگی دارد. انتخاب‌‌ها متفاوت هستند، به همان اندازه که ما با یکدیگر متفاوت هستیم. به طور حتم استفاده از نوشته پائین هر صفحه جهت الهام گرفتن برای تمرین مراقبه روزانه یک حق انتخاب از میان حق انتخاب‌‌های بسیاری است که داریم. 

کتاب یک اصل روحانی برای هر روز ثمره آن عشقی است که قصد دارد وسیله‌‌ای باشد که هر موقع آن را برمی‌‌داریم، به درد لحظه ما بخورد. ما می‌‌توانیم جلساتی را مبنی بر کتاب یک اصل روحانی برای هر روز تشکیل دهیم، مانند جلساتی که مبنی بر کتاب‌‌های پاک زیستن، فقط برای امروز، یا اصول راهنما داریم. ما هم چنین می‌‌توانیم روز خود را با مراقبه یا نوشتن یا دعا از طریق استفاده از این کتاب شروع کنیم یا به پایان رسانیم. یا می‌‌توانیم از آن استفاده کنیم تا به طریقی با نیروی برترمان ارتباط برقرار کنیم. ما در ضمن می‌‌توانیم با مشارکت در مورد این کتاب با رهجوهای خود، درک بهتری به ایشان (و خودمان) بدهیم، و در مورد اینکه چگونه یک اصل روحانی می‌‌تواند زندگی ما را تحت تاثیر قرار دهد، صحبت کنیم. آیا می‌‌خواهید بر روی یک اصل روحانی خاص در طی هفته تمرکز کنید؟ می‌‌توانید از فهرستی که آخر این کتاب آمده، استفاده کنید. 

بعضی از ما ممکن است فکر کنیم این فهرست بسیار طولانی است، در حالیکه برخی ممکن است بخواهیم اصول روحانی بیشتری به آن اضافه شود. رابطه ما با اصول متنوع است، و مقاله مخصوص هر روز ما را به گونه‌‌ای متفاوت تحت تاثیر قرار می‌‌دهد. 

امید ما این است که هر یک از ما در صفحات این کتاب مطلبی را پیدا کنیم که بتوانیم با آن هم‌‌ذات‌‌پنداری، و هم‌‌دلی کنیم و خواهان آن باشیم و الهام بگیریم. در حالیکه ما به عنوان یک فرد و به عنوان یک انجمن به رشد خود ادامه می‌‌دهیم، در همان حال می‌‌توانیم انتظار داشته باشیم که از یکدیگر بیشتر بیاموزیم که چگونه می‌‌توانیم در استفاده از کتاب یک اصل روحانی برای هر روز خلاقیت به خرج دهیم. 

 

 

 

 

 

 

 

 

پست های مرتبط